Про перелік запобіжних заходів для захисту від коронавірусу для лікарів – стоматологів від FDI та


Шановні колеги!

У зв'язку з поширенням територією країн світу і України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», рішенням Київської міської державної адміністрації (Протокол №9 від 11 березня 2020 року) «Про додаткові заходи запобігання поширенню нової коронавірусної інфекції (COVID 19)» запроваджено протиепідемічні заходи в країни.

ГО «Асоціація стоматологів України» проводить щоденні консультації та обговорення з колегами із Всесвітньої федерації стоматологів щодо розробки рекомендацій безпечності проведення освітніх заходів та стоматологічної практики в країнах, охоплених епідемією гострої респіраторної хвороби COVID-19 і коронавірусу SARS-CoV-2.

Пропонуємо до Вашої уваги рекомендації, що опубліковано в журналі Journal of Dental Research, та рекомендовані Всесвітньою федерацією стоматологів і ГО «Асоціація стоматологів України» лікарям – стоматологам для попередження поширенню інфекційних захворювань.


Рекомендації для ведення стоматологічної практики:


  1. Стоматологи повинні вживати суворих заходів особистого захисту та уникати або мінімізувати маніпуляції з продукцією крапель або аерозолів.

  2. Методика надання допомоги в 4 руки більш ефективна для контролю за інфекцією.

  3. Застосування слиновідсмоктувачів малої або високої потужності може зменшити продукцію крапель і аерозолів під час маніпуляцій.


Оцінка пацієнтів:

  1. Під час спалаху епідемії встановити попередні перевірки вимірювання та реєстрації температури персоналу та кожного пацієнта. Опитуйте пацієнтів про стан здоров'я і історію контактів чи подорожей.

  2. Пацієнтам та їх супроводжуючим особам надаються медичні маски та вимірюється температура при кожному відвідуванні лікаря.

  3. Хворі з лихоманкою повинні бути зареєстровані та направлені до призначених лікарень. Якщо пацієнт перебував у епідемічному регіоні протягом останніх 14 днів, пропонується карантин не менш, ніж на 2 тижні.

Огляд ротової порожнини:


  1. Протимікробне полоскання рота перед маніпуляціями може зменшити мікробне обсіменіння ротової порожнини.

  2. Необхідно уникати процедур, які можуть викликати кашель.

  3. Аерозоль-генеруючі маніпуляції, такі як використання стоматологічного пустера, повинні бути зведені до мінімуму.

  4. Інтраоральне рентгенологічне дослідження може стимулювати виділення слини та кашель. Тому екстраоральна рентгенографія порожнини рота (панорамна рентгенографія та КТ) є відповідними альтернативами під час спалаху COVID-19.

Лікування при надзвичайних ситуаціях:


  1. Кофердам та високо потужні слиновідсмоктувачі можуть допомогти мінімізувати продукцію аерозолів та крапель.

  2. Захисні щитки і окуляри є важливими при препаруванні з водяним охолодженням.

  3. Якщо в каріозному зубі діагностується незворотний пульпіт, некротизована каріозна тканина видаляється під місцевою анестезією хіміомеханічним шляхом, при ізоляції кофердамом та використанні високо потужного слиновідсмоктувача; потім, для зменшення болю, може бути проведена девіталізація пульпи з наступним пломбуванням кореневих каналів.

  4. Після лікування проводиться дезінфекція приміщення. Крім того, пацієнтів бажано лікувати в ізольованому і добре провітрюваному приміщенні.

  5. Якщо зуб потрібно видалити, перевага повинна надаватися шовному матеріалу, що розсмоктуються. Пацієнтам з контузією м'яких тканин обличчя, слід проводити хірургічну обробку ран з накладанням швів. Рекомендується повільно промивати рану і користуватися слиновідсмоктувачем щоб уникнути розбризкування.


Рекомендації щодо стоматологічної освіти:


Відкрита комунікація між студентами, викладачами клініки та адміністративним персоналом сприяла б адекватній співпраці та зміцненню взаємної довіри. (Park та ін., 2016)

  1. У період спалаху епідемії слід проводити онлайн-лекції та тематичні заняття, використовувати навчальні посібники щоб уникнути зайвої сукупності людей та пов'язаного з цим ризику зараження (Patil et al., 2003).

  2. Існуючі смарт-пристрої та додатки надають можливість студентам слухати та переглядати лекції, коли і де це можливо.

  3. Варто заохочувати студентів до самонавчання, повноцінного використання онлайн-ресурсів та ознайомлення з останніми науковими розробками.

  4. У цей період студенти можуть легко постраждати від пов’язаних із захворюванням страху та тиску, тож стоматологічні школи повинні бути готові надавати психологічні послуги тим, хто їх потребує (Wong et al. 2004).

Більш детально з інформацією можете ознайомитися за посиланням:

https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0022034520914246


Бажаємо здоров’я Вам та Вашим родинам!


З повагою,

Документ в форматі .pdf

Документ в форматі .doc

Вибрані публікації